هدف گوگل ارائه پاسخ مناسب به عباراتی است که کاربران جستجو می کنند، بنابراین همواره سعی میکند با استخراج اطلاعات مفید در اینترنت پاسخ های مناسبی به جستجوی کاربران خود ارائه دهد.
گوگل از محتوای تکراری متنفر است زیرا چنین محتوایی هیچ ارزشی به اطلاعات وب اضافه نمی کند و کمکی نیز به کاربران گوگل نخواهد کرد. از طرف دیگر ایندکس کردن محتوای تکراری با توجه به اینکه حجم اطلاعات موجود در اینترنت بسیار بالاست کاری بیهوده و پرهزینه به نظر می رسد، بنابراین گوگل صفحات کپی شده از سایت های دیگر را ایندکس نمی کند. در بسیاری از مواقع گوگل برای سایت های کپی کار پنالتی یا امتیاز منفی در نظر می گیرد.
برخلاف تصور برخی از مدیران سایت ها که فکرمیکنند پیدا کردن مطالب کپی شده برای گوگل کار دشواری است، این کار با هزینه محاسباتی بسیار پایین و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی به سادگی قابل انجام است. حتی با تغییر دادن افعال جملات و بالا و پایین کردن آنها نیز امکان تشخیص مطالب کپی شده با الگوریتم های هوش مصنوعی وجود دارد و به راحتی نمیتوان از این موضوع خلاص شد.
چگونه مطلب جالبی را از سایت دیگر کپی کنیم که امتیاز منفی نگیریم؟
گوگل پیشنهاد کرده است که در ابتدا و انتهای مطالبی که از سایت های دیگر کپی می کنید لینک منبع را قرار دهید. این کار باعث خواهد شد که سایت شما جریمه نشود و گوگل نیز متوجه منبع اصلی مطلب ذکر شده شود.
چگونه محتوای مفید برای گوگل تولید کنیم؟
برای تولید محتوای مفید برای گوگل علاوه بر اینکه مطالب ما نباید از جایی کپی شده باشند، باید دارای ارزش محتوایی بوده و برای مخاطب نوشته شده باشند نه برای موتورهای جستجو. این موضوعی است که گوگل تاکید بسیار زیادی برای آن دارد. همواره سعی کنید به جوانب مختلف موضوعی که میخواهید برای آن مطلب تهیه کنید بپردازید. مطالبی که از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می شوند، از نظر گوگل نه تنها مطلب کپی محسوب نمی شود بلکه به عنوان مطلب جدید و مفید در نظر گرفته می شود بنابراین ترجمه مطالب برای سئو سایت شما مفید است.
در نظر گرفتن رفتار و نیازهای مخاطبین سایت
سعی کنید مطالبی که تولید می کنید بر اساس نیازها و پرسش های احتمالی مخاطلبین سایتی که دارید باشد، در این صورت نه تنها توانسته اید به نیازهای مخاطبین سایت خود پاسخ دهید بلکه این موضوع باعث افزایش محبوبیت در گوگل نیز خواهد بود.
گوگل همواره توصیه می کند که تمرکز خود را بر روی تولید محتوای مفید قرار دهید زیرا اگر محتوای مفید تولید کنید مخاطبین سایت شما را به دیگران معرفی میکنند و از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده می شود.
برقراری ارتباط موثر و دائمی با مخاطبین سایت می تواند کمک بسیار زیادی به افزایش فروش و بازدید سایت شما بکند. بنابراین همواره سعی کنید که با مخاطبین سایت خود در ارتباط بوده و نظر آنها را راجع به مطالبی که در سایت منتشر می کنید جویا شوید.
استفاده از تکنیکهای افزایش نرخ تبدیل
در نظر داشته باشید که سئو به تنهایی باعث موفقیت سایت شما نخواهد شد. سئو بهترین روش آوردن مخاطب هدفمند به سایت شماست و در این موضوع شکی نیست، اما اگر سایت شما کند باشد، گرافیک مناسب نداشته باشد، محتوای مناسبی در آن قرار نگرفته باشد و در نهایت نتواند نیازهای مخاطب را برآورده سازد قطعا نتیجه لازم را از سئو نخواهید گرفت.
بهینه سازی نرخ تبدیل یا Conversion Rate Optimization به روش هایی اطلاق می شود که بر اساس آنها می توانید نسبت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را در سایت خود افزایش دهید. به طور خلاصه تمرکز انواع روش های بهینه سازی نرخ تبدیل بر روی رفتارهای مخاطب و نیازهای او است. قراردادن محتوای مفید در سایت می تواند کمک بسیار زیادی به بهبود نرخ تبدیل سایت شما بکند.
برندسازی اینترنتی
هر چقدر میزان جستجوی برند شما در اینترنت بیشتر باشد و کاربران ثابت بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید گوگل نیز بیشتر از سایت شما حمایت می کند. بنابراین برای محبوبیت در گوگل باید بر روی برند سایت خود کار کنید و سعی کنید ارتباط خود را با مخاطبین سایت خود بیشتر کنید.
استفاده از سئو مفهومی
استفاده از تکنیکهای سئو مفهموی یا semantic seo می تواند کمک بسیار زیادی به افزایش محبوبیت سایت شما در گوگل بکند. سئو مفهومی به انواع روش هایی گفته می شود که با استفاده از آنها می توانید اطلاعات و داده های معنی دار تولید کنید و به محتوای خود معنا دهید. به عنوان مثال استفاده از ابزارهایی مانند rich snippet ها می تواند به این موضوع کمک بسیار زیادی بکند.
جمع بندی روش های محبوبیت در گوگل
علم سئو روز به روز درحال پیشرفت و تغییر است، فاکتورهایی مانند چگالی کلمه و لینکهای خارجی گرچه هنوز به طور کامل از بین نرفته اند اما دیگر جز مطالب سئو سنتی محسوب می شوند و امروزه باید بر روی فاکتورهای مانند سئوی مفهومی، افزایش CTR ، افزایش نرخ تبدیل، تحلیل رفتار مخاطب، برندسازی اینترنتی و سایر موارد بر روی سایت کار کرد تا در گوگل محبوب شد.
بنابراین اگر تا امروز کاری در زمینه تحلیل رفتار مخاطبین سایت خود انجام نداده اید، همین امروز این کار را آغاز کنید. زیرا پارامترهای سئو سنتی روز به روز در حال کمرنگتر شدن هستند.