انواع روش های لینک بیلدینگ
همانگونه که در قسمت لینک سازی بیان کردیم، در حال حاضر کیفیت بک لینک ها و انواع لینک بیلدینگ اهمیت زیادی برای گوگل و سایر موتور های جستجو دارد. زیرا سایت های که از لینک های باکیفیت پایین و اسپم بهره میبرند، توسط گوگل جریمه میشوند. لذا کسبوکار های مطرح میکوشند با استفاده از روش های سئو کلاه سفید به انجام لینک بیلدینگ مبادرت کنند.
پیشتر در زمینه لینک سازی سئوکار ها قادر بودن ریسکپذیر تر باشند و در موقعیت های مختلف بر روی لبه تیغ حرکت کنند. روش های لینک بیلدینگ نظیر درج لینک در مقالات و دایرکتوری ها معمولاً توسط کارشناسان سئو پیشنهاد میشد. چون این روش ها به راحتی قابلاجرا بودند. اگر این تکنیک ها به طور صحیح انجام میشدند خطر کمی سایت را تهدید میکرد. ولی در این زمان همه شرایط تغییر کرده است، با توجه به اپدیت های متوالی الگوریتم پنگوئن گوگل سایت های را که مغایر با قوانین خود مبادرت به انجام لینک بیلدینگ میکنند به سختی مجازات خواهد کرد.
در این نوشته ما در باب انواع لینک بیلدینگ بحث میکنیم و بیان خواهیم کرد که برای ایجاد چه لینک های باید تمرکز کنید و از ساخت چه بک لینک های بپرهیزید.
انواع لینک بیلدینگ: لینک های طبیعی
برای آشنا شدن با انواع لینک بیلدینگ در ابتدا باید سراغ لینک های طبیعی رویم. زیرا این نوع از لینک ها برای یک متخصص سئو به مشابه نوشدارو است. به طور اساسی این نوع از بک لینک ها، لینک های هستند که شما برای ایجادشان سعی و تلاشی نکردهاید و از جانب سایت های دیگر به شما داده شدهاند. این روش لینک بیلدینگ بسیار اثر بخش تر از ارتباط با دیگران مدیران سایت ها و وبلاگ ها و درخواست از آن ها برای قرار دادن لینک سایت خود است. شما میتوانید با تولید و ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند خود را به عنوان یک منبع برای افراد که در حوزه شما فعالیت میکنند بشناسانید و از این طریق باز نشر محتوای تولیدشده خود را افزایش دهید و از این طریق بک لینک دریافت کنید.
انواع لینک بیلدینگ: گسترش دستی لینک
چه بسا میتوان گفت که این روش مرسومترین تکنیک لینک بیلدینگ است. در این روش شما با صاحبان سایت ها و وبلاگ ها ارتباط برقرار میکنید و از آن ها درخواست میکنید (بیشتر در ازا مبلغی) که لینک سایت شما را در سایت خود قرار دهند. در این روش شما باید با افراد تماس حاصل کنید که در حوزه کسبوکار شما فعالیت دارند برای مثال اگر سایت شما در حوزه لوازم صوتی و تصویری فعالیت میکنید نباید از سایت های که در حوزه پوشاک فعالیت میکنید همکاری کنید. این کار نه تنها ارزش چندانی بر سئو سایت شما ندارد بلکه مدیران سایت های هدفتان را نیز سرگردان میکند.
انواع لینک بیلدینگ: لینک هایی که خودتان ایجاد می کنید
منظور ما لینک های Self-Created یا Non-Editorial است که توسط شما در سایت های دیگران ساخته میشود. این لینک ها میتوانند در بخش نظرات یک وبلاگ، سایت و انجمن ها ایجاد شوند.
موتور جستجوی گوگل این نوع لینک بیلدینگ را دوست ندارد. چون اکثر مواقع همراه با سئو کلاه سیاه انجام میگردد. سئو کلاه سیاه هنگامی صورت میگیرد که فردی میخواهد گوگل را دور بزند. در این اثنا نویسنده مطلب تلاش میکنید مطلبی که شامل اطلاعات مفید و ارزشمندی نیست را به عنوان محتوای پیوسته، مرتبط و مهم به گوگل معرفی کنید.
با معرفی و بهروزرسانی الگوریتم پنگوئن این نوع از بک لینک ها بیارزش به شمار میرود و حتی در مواردی گوگل جرائمی برای آن ها در نظر میگیرد. از جای که این لینک ها توسط مدیران سایت ها برای شما ایجاد نمیشود. به طبع گوگل ارزش کمتری برای این لینک ها قائل است. تا مدتی پیش این نوع لینک بیلدینگ برای سئو بعضی از سایت ها نتیجهبخش بود اما در حال حاضر برای استفاده از این روش باید بسیار با احتیاط عمل کرد. برای مثال میتوان از روش های زیر نام برد:
- بخش دیدگاههای وبلاگی که تنظیمنشده باشند
- مقالات منتشرشده در سایت های خبری همراه با انکر تکست دقیق برای لینک
- مقالات معرفی سایت یا دایرکتوری ها
- امضا پست مهمان
- درج لینک در سایت های تبلیغاتی
- ابزارک های که امکان لینک بیلدینگ در آنها وجود دارد
- لینک های موجود در تصاویر و اینفوگرافیک ها
- لینک موجود در امضای انجمن ها و فروم ها
تکنیک ها و انواع لینک بیلدینگ که برای سایت خود اتخاذ میکنید باید از پایه فعالیت های لینک سازی موجودتان باشد. اما در آخر باید از روش های لینک بیلدینگ به غیر از روش لینک سازی طبیعی مدیر سایت اجتناب کنید و در مقابل بر روی روش های تمرکز کنید که ارزش و اعتبار سایت و کسب و کار شما را افرایش میدهند. در چنین شرایطی سایت های معتبر از وجود شما آگاه خواهند شد و برای شما به صورت طبیعی بک لینک ایجاد خواهند کرد.
اگر شما در زمینه آموزش سئو و آموزش لینک بیلدینگ سؤالی دارید میتوانید از طریق بخش دیدگاهها آن را با در میان بگذارید. تا کارشناسان لیما وب در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.