استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹
در این مقاله میخواهم استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ را با شما در میان بگذاریم.
این تکنیکها در همه موارد گامبهگام و عملی هستند در سال ۲۰۱۹ در صورت اجرای صحیح نتایج شگفتآوری در پی خواهند داشت.
در حقیقت از این تکنیکها برای کسب رتبه یک در گوگل برای کلمه کلیدی ” Video SEO” استفاده کردم.

و “keyword research tool”.

مراحل استراتژی سئو
- مرحله ۱: کلمات کلیدی فرصت را پیدا کنید
- مرحله ۲: نتایج صفحه اول گوگل را آنالیز کنید
- مرحله ۳: محتوای متفاوت یا بهتری تولید کنید
- مرحله ۴: اضافه کردن قلاب
- مرحله ۵: بر روی سئو داخلی سایت تمرکز کنید
- مرحله ۶: بهینهسازی محتوا با توجه به نیت کاربر User Intent
- مرحله ۷: ظاهر محتوایتان را عالی کنید
- مرحله ۸: لینک بیلدینگ کنید
- مرحله ۹: محتوا را بهبود دهید و بهروزرسانی کنید
مرحله ۱: کلمات کلیدی فرصت را پیدا کنید
برای تعریف کلمات کلیدی فرصت (Opportunity Keyword) میتوانیم اینگونه بیان کنیم که این KPI با مقایسه جایگاه فعلی کلمه کلیدی با حجم ترافیک جستجوی تخمینی گوگل از طریق سرویس Keyword Planner و جایگاه رقبا تعیین میکند که آیا فرصت بهبود جایگاه وجود دارد یا خیر؟ میتوانید با استفاده از تخمین ترافیک گوگل فرصتهای مختلف را ارزیابی کرده و میزان فعالیت لازم برای بهبود جایگاه کلمات کلیدی مربوط را ارزیابی و عملکرد کلمات کلیدی حال را نیز مشخص کنید.

میتوانید از این شاخص برای معین کردن سهمتان از ترافیک هم استفاده کنید.البته امکان دارد تخمینهای گوگل با حجم ترافیک واقعی مغایر باشد.ازاینرو باید تلاش کنید از دادهها و اطلاعات دیگری ازجمله سرچ کنسول گوگل و دادههای مرتبط با تعداد نمایش تبلیغات گوگل ادوردز هم استفاده کنید.
بیایید باهم صادق باشیم
کسب جایگاه اول گوگل دیگر بهآسانی گذشته نیست.
زیرا هنگامیکه کلیدواژه ای را جستجو میکنیم همان ابتدای صفحه نتایج جستجو گوگل را نشان نمیدهد بلکه گوگل هر بار چیزهای جدیدی را به صفحه نتایج جستجو اضافه میکند.
بهعنوانمثال، به نتیجه جستجوی کلیدواژه “SEO Tools” نگاه کنید:

همانند بسیاری از نتایج جستجو در بالای صفحه تبلیغات گوگل ادوردز را مشاهده میکنید.
بهعلاوه پاسخ برجسته گوگل “Featured Snippet”
برای درک اهمیت این موضوع پیشنهاد میکنیم مقاله پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippet) چیست؟ و چه تأثیری بر سئو سایت دارد را مطالعه کنید.

باکس “People also Ask”

سپس نتیجه ۱# را مشاهده میکنید:

به همین سبب مطلوب است در گام آغازین استراتژی سئو بر روی کلمات کلیدی فرصت تمرکز کنید.
کلمات کلیدی فرصت “Opportunity Keywords” کلیدواژههای با نرخ کلیک ارگانیک (CTR) بالا هستند.
برای درک بهتر این استراتژی سئو به این مثال توجه کنید:
من اخیراً یک پست بهینهشده برای کلیدواژه “SEO Audit” ایجاد کردم:

و کلیدواژه SEO Audit یکی از کلمات کلیدی فرصت است.
قطعاً تبلیغات گوگل ادوردز برای این کلمه کلیدی وجود دارد:
ولی به خاطر داشته باشید اینیک اتفاق خوبی است.
(تبلیغات بیشتر = اهداف تجاریتر)
بهغیراز تبلیغات، مورد دیگری نیست که تمرکز جستجوگر را از نتایج ارگانیک منحرف کند.

همچنین میتوانید بهوسیله سایت Ahrefs نرخ CTR ارگانیک را ارزیابی کنید.

با جستجوی عبارت “SEO Audit” در سرویسی که سایت Ahrefs ارائه میکند به این نتیجه میرسیم که ۶۱% جستجو کنندگان روی نتایج “SEO Audit” کلیک میکنند.

نتیجه حاصل هم برای استراتژی سئو ما چندان بد نیست.
مرحله ۲: نتایج صفحه اول گوگل را آنالیز کنید
خب،کلمه کلیدی فرصت را پیدا کردید.
اکنون زمان آن است که ببینید که چگونه میتوان از این کلیدواژه استفاده کرد.
کافی ست کلیدواژه موردنظرتان را در گوگل جستجو کنید.

۱۰ نتیجه صفحه اول گوگل را بررسی کنید:
و هر الگویی که متوجه میشوید را یادداشت کنید.
برای مثال صفحه اول عبارت “SEO Tools” پر است از فهرستهایی از ابزارهای مختلف:

پس یادداشت کنید: “مقالات فهرستی”.
به سومین مرحله استراتژی سئو میرویم
مرحله ۳: محتوای متفاوت یا بهتری تولید کنید
هنگامیکه میخواهید محتوا تولید کنید شما دو گزینه پیش رودارید:
گزینه ۱: محتوای متفاوتی ایجاد کنید.
گزینه ۲: محتوای بهتر و قویتری تولید کنید.
میپرسید چگونه؟
محتوای متفاوت
در برخی از موارد شما میخواهید محتوای جامعتر و بهتر از محتوای رقبا که وجود دارند؛ ایجاد کنید.
مانند تکنیک آسمان خراش
اما در برخی از موارد بهتر است محتوا کاملاً متفاوت باشد
چون متفاوت بودن باعث برجسته شدن محتوای شما میشود.
مثلاً:
چندی پیش برای نگارش محتوا بهینهشده برای کلیدواژه “Mobile SEO”
با بررسی صفحه اول گوگل متوجه شدم تقریباً جنس همه نتایج اینگونه است: “X راه برای بهینهسازی نسخه موبایل سایتتان”

اکنون:
من میتوانستم یک لیست بزرگتر مانند: “۱۵۰ راه برای بهینهسازی نسخه موبایل سایت شما” ایجاد کنم.
اما این هیچ معنایی ندارد
در مقابل ، محتوای کاملاً متفاوت ایجاد کردم.
و بهصورت ویژهای مقاله راهنمای کامل بهینهسازی برای موبایل را منتشر کردم.

و ازآنجاکه محتوای من متمایز بود برجسته شد و هزاران بار به اشتراک گذاشته شد.

و نظرات کاربران

و مهمتر از همه، لینکهای دریافتی نشاندهنده یک استراتژی سئو موفق است.

بهتر از هر چیز اینکه :
این کار آسانتر از چیزی است که فکر میکنید.
فقط کافی است به کمک این استراتژی سئو بررسی کنید که چه محتوایی جواب میدهد.
و محتوایی تولید کنید که خیلی بهتر از محتوای موجود باشد.
مثلاً:
با بررسیهای که انجام دادم متوجه شدم که اکثر محتواها در مورد “ابزارهای SEO” تنها ۱۰-۲۰ ابزار را ذکر کردهاند.و بر این عقیده دارم که انتشار یک لیست دیگر از ۲۰ ابزار کاربرد ندارد.
بنابراین تصمیم گرفتم یک لیست از ۱۸۸ ابزار سئو را ایجاد کنم.

اینک این مقاله در رتبه ۳ برای کلمه کلیدی “SEO Tools” رتبهبندی شده است:

مرحله ۴: اضافه کردن قلاب
در اینجا داد ستدی است:
اگر میخواهید از استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ نتیجه بگیرید، به بک لینک نیاز دارید.

حالا سؤالی که پیش میآید این است:
چگونه؟
اول باید بدانید در کسبوکار شما چه عاملی باعث میشود که به شما لینک دهند؟
ما به این عامل «قلاب» میگوییم.
حالا کافی است این بهاصطلاح «قلاب» را در محتوای خود قرار دهید.
مثلاً:
سال گذشته متوجه شدم که بیشتر وبلاگ نویسان درباره جستجوی صوتی نوشتند.

از سوی دیگر:
این وبسایتها در محتوایشان به سایتهایی لینک دادهاند که درباره جستجوی صوتی آمار ارقام منتشر کردهاند.

به این دلیل تصمیم گرفتم یک مطالعه جستجوی صوتی انجام دهم که با آمار ارائهشده است:

این کار بدون شک جواب میدهد.
تا بدین روز، محتوای موردنظر ۸۴۸ بک لینک گرفته است که در نوع خود قابلتوجه است.

و ۹۰٪ از این لینکها به یک آمار مقاله من استناد کردهاند

نکتهای که از این موضوع میتوانیم برداشت کنیم این است که :
عدد و رقم تنها یکی از انواع قلاب است که میتوانید استفاده کنید تا بک لینکها را به سمت سایتتان سرازیر کنید.
این هم سه نوع دیگر قلاب که میتوانید در محتوایتان استفاده کنید:
رویکردهای جدید و استراتژی سئو
در مورد آن بیندیشید:
بلاگرها و روزنامهنگاران دوست دارند در مورد چه بنویسند؟
درست است، مطالب جدید!
بنابراین اگر محتوای جدیدی تولید کنید، برای خودتان قلاب خوبی دستوپا کردهاید
بهعنوانمثال، چند سال پیش، من عبارت گستوگرافیک “Guestographics” را ذکر کردم.

گستوگرافی جزی از تکنیکهای سئو جدیدی بود که کسی از آن خبر نداشت.
و چون گستوگرافی بهروز بود و نام جدیدی هم داشت، این مقاله تاکنون توانست ۱۲۰۰ لینک جذب کند.

هنگامیکه شما یک راهنمای جامع منتشر میکنید، راهنمایتان قلاب است
اجازه بدهید با مثالی مطلب را برایتان روشن کنم.
چندی پیش من مطلب Link Building: The Definitive Guide را منتشر کردم.

این مقاله راهنمای کاملی برای لینک بیلدینگ است
حالا بخش جالب ماجرا این است که …
هر بار که یک وبلاگ نویسی بخواهد درباره “لینک بیلدینگ” مطلبی بنویسد،معمولاً هم آن بلاگر نمیتواند بهخوبی مقاله شما در مورد این موضوع صحبت کند.
اما آنها مطلب کافی برای پوشش کل موضوع ندارند. بنابراین آنها به راهنمای من بهعنوان راهی برای یادگیری بیشتر مخاطبان خود و ارجاع، نیاز دارند و لینک میدهند.

به همین راحتی.
نتایج مطالعه موردی
مطالعات موردی برای لینک گرفتن فوقالعادهاند.
ولی اگر میخواهید مطالعه موردی شما لینکهای زیاد و باکیفیتی دریافت کند، باید بر نتیجه خاصی را که با انجام این مطالعه موردی میتوان گرفت تأکید کنید.
برای مثال به این مطالعه موردی عالی و عمقی نگاهی بیندازید.

همه موارد ذکرشده عالی هستند بهغیراز یک مورد.
در این مطالعه موردی اشارهای به نتیجه نشده است.
بهجای این کار این مقاله آمده و ۲۰ نتیجه را فهرست کرده

ایراد این مطالعه موردی این است که قلاب واحدی ندارد که مخاطبان به آن لینک بدهند.
در حقیقت هم تعداد کمی به آن لینک دادند.
هنگامیکه این مطالعه موردی چند سال بعد آن را اصلاح و مجدداً منتشر کردم:

این بار من بر روی یک نتیجه تمرکز کردم: افزایش ۷۸۵ درصدی نرخ تبدیل وبلاگ.
اکنون ۲۰ نتیجه تبدیلشده بود به تنها ۱ نتیجه.
ولی باکمال تعجب همان یک نتیجه تبدیل به قلابی شد که صدها لینک برای مقاله گرفت.

این هم جز دستهای از استراتژی سئو است که اجرا کردم.
مرحله ۵: بر روی سئو داخلی سایت تمرکز کنید
این مرحله همهچیز در مورد بهینهسازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است.
و در اینجا سه استراتژی سئو on page seo رو باهم بررسی میکنیم که نسبت به بقیه کارآمدتر هستند:
لینک سازی داخلی
بله، لینک سازی داخلی هنوز هم کار میکند
اما شما باید این کار را درست انجام دهید.
بهطور خاص، میخواهید از صفحات بااعتبار بالا به صفحاتی که نیاز به اعتباردارند لینک دهید.

برای مثال، من آموزش کامل ابزار سرچ کنسول گوگل را در اوایل این سال منتشر کردم.

و اینیکی صفحهای از سایت که اعتبار بالایی دارد.

کار درست لینک دادن از صفحه بااعتبار بالا به محتوایی است که تازه تولیدشده است.

استفاده از URL های کوتاه دارای کلمات کلیدی
تجزیهوتحلیل ما از ۱ میلیون نتایج جستجو گوگل چیزی است که بسیاری از مخاطبان را شگفتزده کرد:
زمانی که بحثی از سئو در میان است، URL های کوتاه خیلی بهتر از URL های بلند عمل میکنند.

به همین دلیل من URL های خود را فقط کلمه کلیدی خودم قرار میدهم ..

… یا کلیدواژه هدف من به همراه یک کلمه دیگر:

درهرصورت کار میکند.
سمانتیک سئو یا سئو معنایی
طدرنهایت محتوایتان را با معیارهای سئو معنایی بهینهسازی کنید.
بهعبارتدیگر:
عباراتی را پیدا کنید که با کلمه کلیدی هدف مرتبط هستند.
بعدازاین کلمات مرتبط در محتوایتان استفاده کنید.
اینگونه عمل کنید:
اول کلمه کلیدی را در Google Images وارد کنید.

حالا گوگل کلمات و عبارتهایی را نشان میدهد که به موضوع شما مرتبط هستند.

بعد همان عبارت را در جستجوی وب گوگل بزنید.
به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و عبارات زیر “Searches related to…” را ببینید.

درنهایت، برخی از این اصطلاحات را به محتوای خود اضافه کنید.
مرحله ۶: بهینهسازی محتوا با توجه به نیت کاربر User Intent
بهعبارتدیگر: تکنیک آسمان خراش ۲٫۰
من به شما نشان میدهد که چگونه این کار با یک مثال سریع انجام میشود.
چند سال پیش یک پست درباره افزایش بازدید سایت نوشتم

سئوی مطلب فوق بد نبود.
ولی این محتوا هرگز نتوانست با کلمه کلیدی “increase website traffic” بین ۵ نتیجه اول گوگل ظاهر شود.
وقتی نگاهی به نتایج صفحه اول همین عبارت بیندازیم میبینیم:
مقاله موردنظر مطابق با نیت کاربر نوشتهنشده است.
بگذارید برایتان شرح دهم…
اکثر نتایج بالای گوگل فهرستی از نکات افزایش بازدید سایت بودند.
ولی مقاله من فرایندی پیچیده را توضیح میداد.

سپس این مطلب با توجه به نیت کاربر بازنویسی شد.
بهویژه فرایند پیچیده تبدیل شد به فهرستی ساده.

در حال حاضر که محتوا من با میل مخاطب همسو است، در رتبه ۳ برای کلمه کلیدی موردنظر من رتبهبندی میشود:

که سبب افزایش ۷۰٫۴۳٪ در ترافیک ارگانیک نسبت به نسخه قدیمی مقاله شد:

این مطلب یعنی شما قادر هستید قبل از تولید محتوا از نیت کاربر باخبر شوید.
مثلاً نویسنده پست زیر که در مورد «ارزیابی سئو» است همین کار را انجام داد.

او دید اکثر مقالاتی که با کلمه کلیدی “SEO Audit” بالا میآیند دارای گامهای ساده و غیر فنی هستند.

بنابراین استراتژیهای ساده که هرکسی میتواند انجام دهد را در مقالهاش آورد.

حتی روی غیر فنی بودن مقالهاش تأکید کرد.

این کار مثل قلاب عمل میکرد و جلوی نرخ پرش یا بانس ریت بازدیدکنندگان را می گرد.
این بهینهسازی بر اساس نیت کاربر بهعلاوه اعتبار بالای دامین اتوریتی او سبب شد در مدت یک ماه به صفحه اول گوگل برسد.

مرحله ۷: ظاهر محتوایتان را عالی کنید
متأسفانه در بازاریابی محتوا خیلی کم به طراحی توجه میشود.
شاید بهترین محتوایی که تاکنون نوشتهشده را تولید کنید.
ولی اگر اینطوری به نظر برسد …

… راستش را بخواهید به درد نمیخورد.به همین دلیل من به میزان زیادی زمان و هزینهبر روی طراحی محتوا سرمایهگذاری میکنم.
… راستش را بخواهید به درد نمیخورد.
به همین دلیل من به میزان زیادی زمان و هزینهبر روی طراحی محتوا سرمایهگذاری میکنم.
این هم نمونه خوبی از طراحی خوب محتوا

این راهنما از صفرتا صد از ابتدا طراحی و کدگذاری شدهاند.
ولی همیشه لازم نیست هزینههای خیلی زیاد صرف طراحی محتوا کنید.
در ادامه ۴ نوع از محتوای تصویری که بهراحتی میتوانید تولید کنید آمده است:
نمودارها و گرافها
سعی کنید تا جایی که امکان دارد حداقل یک نمودار در هر مطلب که منتشر میکنید داشته باشید.

میپرسید چرا؟
چون نمودارها فهم دادهها را ساده میکنند.
مثلاً این آمار را در نظر بگیرید:

در موبایلها، ۲۷٫۸ میلیارد جستجو بیشتر از دسکتاپ صورت میگیرد.
شمارا نمیدانم، ولی من که خیلی با تصور این عدد و رقم نجومی مشکلدارم.
حالا این نمودار را ببینید که همان آمار قبلی را به تصویر کشیده:

تازه خیلی وقتها نمودار شمارا در وبلاگهای دیگر استفاده میکنند و بک لینک هم میگیرید.

تصاویر و اسکرین شات
همانطور که میبینید در این مقاله به تعداد زیاد از اسکرین شات استفادهشده است.
درواقع همین مقالهای که دارید میخوانید بیش از ۷۰ اسکرین شات دارد.
هنگامی از اسکرین شات استفاده کنید که به فهم موضوع کمک کند.
بهعبارتدیگر اسکرین شات ها وقتی به کار میآیند که مطلبی فنی را توضیح میدهید.
حالا اگر سایت شما در حوزه غیر فنی مثل ورزش باشد چه؟
خب، در اینجا تصویر و عکس همان کار را انجام میدهند.
مثلاً میتوانید مراحل انجام یک حرکت را بهصورت تصویری نشان دهید.

بنرهای مخصوص برای هر مقاله
برخلاف نمودار و اسکرین شات، بنرهای درون مقاله هدف کاربردی خاصی ندارند.
ولی راستش را بخواهید خیلی جذاب و دوستداشتنی هستند.
حالا بسته به مقاله میتوانید از یک عکس کوچک در گوشه مقاله استفاده کنید

یا از یک بنر بزرگ در بالای مقاله …

استفاده از گرافیک و تصویرسازی
این تکنیک تا حدودی شبیه به استفاده از نمودار است.
اما بهجای تصویرسازی دادهها، مفاهیم را تصویرسازی میکنند.
البته لازم نیست خیلی هم پرخرج کارکنید.
مثلاً در اینجا نویسنده در مورد ریدایرکت کردن هر چهار نسخه نشانی سایت به یک نشانی صحبت میکند:

ولی همانطور که میبینید تصور آن برای خواننده سخت است.
حالا مقایسه کنید با این تصویر که چقدر ساده مفهوم را میرساند.

مرحله ۸: لینک بیلدینگ کنید
اکنون زمان آن فرارسیدهاست که بهطور فعال لینکهایی را برای محتوایتان ایجاد کنید.
بهطور خاص، به ۳ استراتژی ساخت لینک اشاره میکنیم که در حال حاضر عالی کار میکنند.
لینک بیلدینگ با شناسایی لینکهای شکسته
به این صورت که شما ابتدا لینک شکستهای که روی سایت خاصی قرار دارد را شناسایی میکنید …
و محتوای خودتان را بهعنوان منبع جایگزین پیشنهاد میدهید.
این هم نمونهای از ایمیل که به وبمستر آن سایت میفرستید:

همان اول از او نمیخواهیم که به ما لینک بدهد، مشکل مطلب و لینک او را اعلام میکنیم و او را راهنمایی میکنیم
و ازآنجاکه قبل از درخواست هر چیزی به شخصی کمک کردم، خوشحال میشوند که لینک من را اضافه کنند:

تجزیهوتحلیل رقبا
اینیکی در بین تکنیکهای سئو ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد.
ولی هنوز جواب میدهد.
اول سایتی را پیدا کنید که در کلمه کلیدی موردنظر شما رتبه گرفته است.
فرض کنید میخواهید سایتتان را برای کلمه کلیدی SEO Audit سئو کنید.
نتایج بالای صفحه را انتخاب کنید …

و با ابزاری مانند Ahrefs بک لینکهای آن را چک کنید.

همانطور که مشاهده میکنید این صفحه از ۱۶۰ سایت مختلف بک لینک دریافت کرده است.

باید سعی کنید حداقل چندتایی از آن لینکها را برای خودتان دستوپا کنید.
برای این کار یکبهیک بک لینکها را بررسی کنید.

صفحاتی را بیابید که مقاله شما بتواند ارزشی را به آنها اضافه کند.
مثلاً این پست مستقیماً به محتوای سایت Ahrefs اشارهکرده است.

همانطور که میبینید دلیلی وجود ندارد که این سایت به شما لینک دهد.
پس این سایت را رها کنید و سراغ سایت بعدی بروید.
بالاخره صفحهای مثل این پیدا میکنید:

این دفعه لینکی که به سایت Ahrefs دادهشده تنها یکی از لینکهای منبع انتهای مقاله است.

این فهرست منابع، قطعاً جای خوبی برای لینک به سایت شما خواهد بود.
روش Evangelist
این استراتژی سئو بیشتر از آنکه به بک لینک مربوط باشد، به ارائه محتوا به افراد درست برمیگردد.
مخصوصاً افرادی که دارای وبلاگ در حوزه تخصصی شما هستند.
بیایید مثالی را در این زمینه ببینیم:
فرض کنید میخواهید مطالعه موردی در مورد تکنیک آسمان خراش انجام دهید.
میتوانید با BuzzSumo ببینید چه کسانی بهتازگی محتوایی در مورد تکنیک آسمان خراش به اشتراک گذاشتهاند.

حالا از این نمونه ایمیل استفاده کنید :

و وقتی آنها جواب مثبت دادند، لینک مقاله را برایشان بفرستید.

دقت کنید که در اینجا نباید از آنها بخواهید که مقاله را به اشتراک بگذارند. نکته طلایی این تاکتیک همین است.
درنهایت دهها اشتراک در شبکههای اجتماعی نصیبتان خواهد شد.
پاسخ احتمالی که دریافت خواهید کرد:
مرسی که خبرم کردید. مقاله عالی بود. همینالان به اشتراک گذاشتمش.

مرحله ۹: محتوا را بهبود دهید و بهروزرسانی کنید
این تکنیک سئو بهطور شگفتآوری در سال ۲۰۱۹ جواب میدهد.
مثلاً فرض کنید مقالهای بانام تکنیکهای سئو دارید.
بعد از چند ماه آن را بهروز کنید.

ولی به خاطر داشته باشید واقعاً محتوا را بهروزرسانی کنید و نکات جدیدی به آن اضافه کنید نه اینکه همان محتوای قبلی را به اسم جدید منتشر کنید
اسکرین شات ها و تصاویر قدیمی را حذف کنید.

راهکارهای جدید را به آن اضافه کنید:

و راهکارهایی که دیگر جواب نمیدهند را حذف کنید:

نتیجه استراتژی سئو؟
ترافیک ارگانیک ۶۲٫۶۰٪ به آن صفحه افزایش مییابد:

مرحله اول هدیه: دامین اتوریتی را افزایش دهید
این تکنیک سئو خیلی حال سایتتان را خوب می کند.
وقتی اعتبار دامنه DA بالایی داشته باشید، سئوی سایتتان خیلی سادهتر میشود.
برای مثال به کلمه SEO audit نگاهی بیندازیم:
Ahrefs میگوید شما به ۱۰۸ لینک نیاز دارید تا در این کلمه در گوگل رتبه بگیرید.

ولی این محتوا ظرف چند هفته بین ۳ نتیجه اول گوگل قرار گرفت.

تنها ۳۸ سایت هم به آن مقاله لینک دادهاند.

بله باید اینگونه گفت این است قدرت اعتبار دامنه بالا.
مشارکت در تولید محتوا
وقتی محتوایی را با فرد یا افراد دیگری تولید میکنید، اشتراکها و بک لینکهای محتوایتان ۲ تا ۵ برابر میشود.
مثلاً این اینفوگرافیک را دو نفر با دو سایت مختلف تولید کردهاند:

و هر دو نفر هم آن را در یک روز منتشر کردند.

این کار باعث شده اینفوگرافیک در معرض دید هزاران نفر قرار گیرد.
و هنوز باگذشت بیش از دو سال، بک لینکها به سمت هر دو سایت سرازیر میشود.

انتشار تحقیقات و دادههای جدید
درست است که در مرحله ۴ از تکنیکهای سئو اشارهای به این موضوع کردم.
ولی ارزش تکرار دارد.
اگر به سایت من نگاه کنیم میبینیم ۳ تا از ۵ مقاله او که بیشترین بک لینک را گرفته تحقیقات و راهنماهای دیتا محور است.

پست مهمان، مصاحبه و …
نام خود و سایتتان را درجاهای مختلف منتشر کنید … لینکها خودشان دنبالتان میآیند.
بهویژه در شروع کارتان دیوانهوار پست مهمان تولید کنید.

در هر پادکستی که بتوانید شرکت کنید.
در کنفرانسها و سمینارهای مختلف سخنرانی کنید.
البته این کارها سخت است.
راستش موفقیت یکشبه به دست نمیآید.ولی باگذشت زمان این کارها باعث میشود در معرض دید هزاران نفر قرار گیرید … از طرف دیگر باعث میشود صدها بک لینک بگیرید.
مرحله دوم هدیه : سایتتان را تبدیل به یک کامیونیتی کنید
چند وقت پیش گوگل تائید کرد که نظرات میتواند موجب بهتر شدن رتبه سایت شما شود.

از دیدگاه من کامنت ها بهصورت مستقیم بر رتبهبندی گوگل تأثیر نمیگذارند.
ولی ایجاد کامیونیتی بهطور غیرمستقیم بر سئوی شما اثر مثبت میگذارد.
مثلاً اعضای یک کامیونیتی بهاحتمال بیشتری مطالب شمارا در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
برای موفقیت در این استراتژی سئو باید سعی کنید نظرات بیشتری بگیرید.
اما چگونه؟
سختگیر باشید
البته دور از ذهن به نظر میرسد.
ولی صبر کنید …
تصور کنید تازه مطالعه یک مقاله فوقالعاده را تمام کردهاید.
و با شور و هیجان میخواهید نظر خود را در سایت بگذارید.
ولی درست قبل از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید چشمتان میافتد به چنین نظری:

هنوز هم میخواهید نظر بگذارید؟
احتمالاً نه.
به همین دلیل من خیلی در تائید نظرات سختگیر هستم.
و این سختگیری باعث شده گفتوگوهای مثبتی مانند این در سایت جریان پیدا کند.
به نظرات پاسخ دهید.
سعی کنید به همه نظرات پاسخ دهید.
حتی اگر زیر هر پست هزاران نظر داده شود

خب در این صورت باید هزاران نظر را پاسخ دهید.
چرا باید این کار را بکنید؟
این پاسخها به بازدیدکنندگان نشان میدهد که برایشان اهمیت قائلید.
این کار باعث میشود بازدیدکنندگان سایت از یک نظر دهنده ساده به عضوی از جامعه سایت شما تبدیل شوند.