ابزار بررسی رتبه سایت‌ها Rank Tracking

این ابزار قدیمی‌ترین ابزار Ahrefs است که در طول زمان بهینه‌سازی‌های بر روی آن انجام‌شده است. ازاین‌رو از بخش‌های ریزودرشت بسیاری برخوردار است. اما به زبان ساده وظیفه این ابزار نظارت بر رتبه‌بندی‌های سایت شما در طول دوره‌های زمانی مختلف و مقایسه عملکرد شما با رقبا است.

ابرار Ahrefs سایت Rank Tracking

این ابزار رتبه‌بندی‌های شمارا در گوگل به‌طور مرتب بررسی کرده و گزارش‌های تحلیلی و منظم را به ایمیل شما ارسال می‌کند.

ارائه رتبه شما در کلمات کلیدی مختلف بر اساس موبایل و دسکتاپ در بیش ۱۷۰ کشور، ویژگی خاصی است که فقط این سرویس در اختیار شما می‌گذارد.

درواقع این ابزار ارائه‌دهنده تجسمی دقیق از روند پیشرفت سئو سایت شما خواهد بود. به کمک رابط گرافیکی این ابزار می‌توانید به‌خوبی روند تغییرات در ترافیک، میانگین موقعیت کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل، پاسخ برجسته سایت و تعداد و وضعیت هرکدام و… را به‌خوبی در طول زمان بررسی کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب این ابزار تقسیم‌بندی و توزیع موقعیت صفحات شما در نتایج جستجوی گوگل است. این تحلیل به شما می‌گوید چند درصد از صفحات شما در رتبه‌های ۱ تا ۳، چند درصد در رتبه‌های ۴ تا ۱۰، ۱۱ تا ۵۰ و ۵۱ تا ۱۰۰ است.

در این ابزار Ahrefs می‌توانید به‌طور اختصاصی برای هر کلمه کلیدی خاص به بررسی میزان ترافیک و جزئیات آن بپردازید.

هم‌چنین اگر وب‌سایت شما دارای Featured SERP باشد، می‌توانید آمار ترافیک و جزئیات آن را برای ۱۳ ویژگی زیر نیز دریافت کنید (منظور از Featured SERP نمایش نتایج به شکلی ویژه و متفاوت با شکل نمایش نتایج به‌صورت سنتی در گوگل است.):

Featured snippet
Site links
Top stories
Image pack
Thumbnails
Adwords top
Adwords bottom
Shopping results
Knowledge card
Knowledge panel
Videos
Tweets box
People also ask

با استفاده از این ویژگی و در صورت استفاده از این شکل کدها برای نمایش ویژه نتایج وب‌سایت خود در گوگل، می‌توانید تحلیل‌های مختلفی را از عملکرد هرکدام از آن‌ها ازنظر میزان ترافیک و… به دست آورید.

ویژگی دیگر ابزار بررسی رتبه سایت‌ها در Ahrefs توانایی مقایسه ۵ سایت از رقبا است. Ahrefs در سه حوزه کلیدی رتبه‌بندی پیشرفت، میزان ترافیک جستجو و Featured SERP ها، گزارش‌های خوبی از مقایسه شما با رقبا تولید می‌کند.