بررسی سایت SEMrush، ابزاری برای شناخت کلیدواژهها و سئو
ابزارهای سئو و درک و شناخت کلمات کلیدی در حوزههای مختلف برای کسبوکارها امری ضروری شمرده میشود. در این مطلب نگاهی به سایت SEMrush میاندازیم که یکی از ابزارهای سئو برتر در حوزه خود محسوب میشود.این ابزار سئو به شما امکانات مختلفی را ارائه میکند. سایت SEMrush به کسبوکارهای نوپا و بزرگ تقریباً همه امکاناتی که نیاز دارند را ارائه میکند تا استراتژی صحیحی در مدیریت کارساز در سئو سایت و تبلیغات داشته باشند.
عملکرد کلی سایت SEMrush
داشبورد سایت SEMrush یکی از راحتترین و کاربردیترین در بین سایر ابزارهای سئو است.و از ابتدای ورود دادههای کلی از وضعیت انالیتیکس سایت خود را با جزئیات کامل را در چهارچوب یک اسنپ شات مشاهده خواهید نمود و در زیر آن نیز ابزارک های را مشاهده میکند که هر یک از آنها اطلاعاتی را به شما نمایش میدهد.برای مثال میتوانید تنظیم کنید که هرکدام از این ابزارک ها اطلاعاتی نظیر برندینگ ،دادههای مربوط به شبکههای اجتماعی، بک لینکها، ترافیک ارگانیک یا از منابع دیگر و… را به شما نمایش میدهد.امکانی که بهآسانی و در یک دید کلی بدون رفتن در بخشهای مختلف وضعیت سایت و کسبوکار شمارا مشخص کرده و شما میتوانید آماری کامل از وضعیت سایت خود داشته باشید.
در منوی اصلی سایت چپ سایت SEMrush ، پنج تب وجود دارد که به ترتیب مربوط به آنالایتیک ، کلماتی کلید ، پروژهها ، ابزاریهای مربوط به سئو و گزارشها میشود.بخشهای هستند که اهمیت زیادی دارند و در دسترس قرار دارند و چون کاربران SEMrush بیگمان بیشتر تمرکز خود را روی گزارشهای اینچنینی و تأثیر روال خود بر جستجوهای مربوط به گوگل قرار خواهند داد.بهطورکلی کارکرد سایت SEMrush برای بخشهای مختلف بسیار عالی و کاربردی است و بهمرور به امکانات خود اضافه کرده و هر بار ویژگیها و امکاناتی جدید و تازه به سرویس آنلاین خود میبخشد.
سایت SEMrush چه دادههای اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهد؟
هنگامیکه به کلیات SEMrush نگاه میکنید و بعد وارد منوهای آن میشوید ،با این واقعیت روبهرو خواهید شد که تمام ابزارهای ممکن برای دریافت دادهها و بهینهسازی سایت شما در این ابزار در نظر گرفتهشده تا قادر باشید بهوسیله آن، تغییری چشمگیر در کسبوکار خود ایجاد کنید.
تمام دادههای موجود با جزئیاتی کامل در اختیار شما قرار داده میشود و اگر به اطلاعاتی نیاز دارید که در SEMrush به شما ارائه داده نمیشود، احیاناً اصلاً وجود ندارد.
وضعیت کلی سایت: SEMrush این امکان را به شما میدهد تا بتوانید با تغییراتی کوچک رتبه خود در موتور جستجوی گوگل بهسرعت افزایش دهید.
رقبای شما: شناخت واقعی رقبای خود در موتورهای جستجو، کلمات کلیدی که از آن استفاده میکنند و اطلاعاتی که پاشنه آشیل آنها را برایتان آشکار خواهد کرد.
کلمات کلیدی:سایت SEMrush اگر جزو بهترینها نباشد، یکی از بهترین ابزارها برای جستجو در مورد کلید واژه های مهم در حوزه کسبوکارهای آنلاین است.
رتبهبندی واقعی: دیدن رتبهبندی سایتها و رقبای شما در مکانهای مختلف.
ساخت لینک: با SEMrush شما میتوانید روشهای ساخت لینک رقبای خود را کشف کنید و لینکهای خود را به شکلی تولید کنید که در رقابت از آنها پیشی بگیرید.
تبلیغات: با دریافت اطلاعات مناسب میتوانید هدفمندتر از گذشته تبلیغ کنید و درنهایت با صرف هزینه کمتر، نتیجهی بهتری دریافت نمایید.
گزارشهایی قابلفهم و عالی: گزارشهایی که در سایت SEMrush برای شما نمایش داده میشود، با جزییاتی کامل خواهد بود و مطالب آن نیز به شکلی درست و قابلفهم درجشده است.
استفاده از سایت SEMrush برای بهینهسازی سایت
با بهکارگیری صحیح از ابزاریهای در دسترس SEMrush قادر خواهید بود تغییراتی ایجاد کنید که کم جزئیات ترین آنها درنهایت بر روی نتایج کلی سایت تأثیرگذار خواهد بود.
بررسی سایت
نخستین کاری که باید در SEMrush انجام دهید رفتن به منوی Projects و استفاده از Site Audit است. با این کار میتوانید یک بررسی کلی از سایت خود انجام دهید تا ببینید در حال حاضر کجای کار قرار دارید
نخست باید همچون فرم بالا اطلاعات سایت خود را وارد کنید. بعد از چند ثانیه یا چند دقیقه اطلاعات اولیه از سایت شما به نمایش درخواهد آمد.
پیشنهادهای برای سئوی بهتر
یکی از مهمترین کاربریهای این سایت در پیشنهادهای است که برای بهبود سئوی سایت ارائه میکند.به گفته مجریان سایت SEMrush این ابزار، مهمترین و پرکاربردترین ابزار SEMrush است و کارکرد آن نیز به گواه همه بسیار عالی است. تمام صفحات سایت شما در این روش آنالیز شده و بعد پیشنهادهای موردنظر به شما داده میشود.
برای این کار ابتدا باید از منوی پروژهها سایت خود را انتخاب کرده و سپس روی SEO Ideas کلیک کنید. اگر بخواهید اطلاعات جامعتری از هرکدام از این پیشنهادها دریافت کنید، کافی است روی Get Data Behind بر روی هرکدام از این گزینهها کلیک کنید.
ابزار بررسی بک لینکها
موتور جستجوی گوگل بارها به این مسئله تأکید کرده است که بک لینکها یکی از مهمترین معیارهای در رتبهبندی سایتها محسوب میگردد و اگر آنها را جدی نگیرید و در آخر آسیب خواهید خورد.مشکل اینجاست که بررسی و تدوین کامل برنامه لینک سازی کاری زمانبر خواهد بود.
اما ابزار بررسی بک لینک SEMrush، این کار به شکل بسیار سادهتری برایتان انجام خواهد داد. کافی است ابتدا به Project > Backlink Audit Tool بروید.
این ابزار از دیگر ابزارهای بررسی کاملاً جداست چون بهصورت مستقل عمل میکند.
ابزارهای برند مانیتورینگ
برندینگ مهمترین بنیان در کسبوکارها محسوب میگردد و این ابزار SEMrush به شما این امکان را میدهد تا برند خود را در اینترنت دنبال کنید، وضعیت آن را بررسی و مورد کنکاش قرار دهید و آن را با تغییراتی درروش کار خود بهینه کنید.
این ابزار به شما دو چیز را نمایش میدهد: برند یا اسم شما در کجا و به چه صورتی در اینترنت اسم برده شده و اینکه بک لینکهای شما از کجا نشات میگیرند.
برای استفاده از این ابزار کافی است که به بخش پروژهها، سایت خود و گزینه Brand Monitoring بروید.
اطلاعات کلی رقبا با یک کلیک
همانطور که گفتیم جمعآوری و نمایش اطلاعات رقبا در سایت SEMrush، یکی از بهترین امکانات آن به شمار میرود. اطلاعات مربوط به رقبای شما در زیر گزارشهای کلی شما قرار دادهشده و شما میتوانید با گرفتن کنترل و کلیک اطلاعات جامعتری از آنها را دریافت کنید.
همانطور که گفتیم لیست بلندبالایی از امکانات SEMrush وجود دارد که پرداخت به یک آنها کار بیهوده است، این چند نمونه تنها بخشهای معدودی از این امکانات بیشمار هستند که حتماً باید خود در مهلت ۱۴ روزه رایگان این سایت، از آن بهره ببرید.
مسئله قیمت!
متأسفانه همهچیز خوب و عالی است تا اینکه به قیمت این ابزار عالی میرسید. ابتدا باید گفت که ۱۴ روز امکان استفاده رایگان در برنامه گنجاندهشده، پس میتوانید امکانات آن را ابتدا مورد آزمایش قرار دهید و سپس به پرداخت مبلغ رو آورید. قیمت پایه این سایت ۹۹٫۹۵ دلار آمریکا است و برای پلن های دیگر که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.